Nordic – Office of Architecture øker bemanningen, får ny leder for Helse og tar opp flere assosierte partnere

Oppdragsmengden har økt kraftig i senere tid og Nordic ansetter nå 7 nye arkitekter og 2 praktikanter. I tillegg har firmaets helseavdeling fått ny leder, hentet fra egne rekker, og det tas også opp 4 nye assosierte partnere.

Hanne Hemsen har lang erfaring i Nordics Helseavdeling og kan vise til en rekke viktige prosjekter på CVen, og ikke minst en enorm tillitt fra sine medarbeidere.

«Vi er ekstremt glade for at Hanne vil ta på seg det ansvaret det er å lede helsesatsningen vår videre. Hun har gjort en fantastisk innsats for Nordic i mange år allerede og er en helt naturlig leder for avdelingen,» sier Eskild Andersen, Daglig leder i Nordic.

Nordics tidligere leder for Helse, Johannes Eggen, fortsetter i selskapet med forsterket fokus på prosjektgjennomføring og nye oppdrag.

I tillegg til endringene i ledelsen utvides partnergruppen med 4 nye assosierte partnere: Nettie Hew, Martin Moe, Frederico Francisco og Anders Lager. De fire kommer fra forskjellige markedsområder i Nordic og har utmerket seg med sin innsats for firmaet de siste årene.

Nettie Hew har jobbet i Nordic siden 2009 og har de senere årene ledet en av Nordics infrastrukturgrupper. Hun deler også ansvaret for kompetansegruppen innen flyplassplanlegging og design i firmaet.

Martin Moe har jobbet som arkitekt i Nordic siden 2012 og er en viktig del av firmaets infrastrukturgruppe. Han har ansvar for prosjektutvikling og er en eminent problemløser som flere ganger har blitt sendt ut for å løse planleggingsoppgaver på større internasjonale prosjekter. Nå leder han Nordics store flyplassprosjekt NOIDA i India.

Frederico Francisco kom til Nordic i 2018 og tok med seg solid internasjonal erfaring fra OMA, Mecanoo og Fosters. Han har vist sin styrke innen både konseptutvikling, design og prosjektutvikling av gjentatte ganger og skal fortsette å videreutvikler firmaets gjenomføringsmetode for konkurranse- og tidligfase i sammen med resten av konkurransegruppen.

Anders Lager kom til Nordic i 2018 og stiller med både sivilingeniørgrad og master i arkitektur. Han har nå passert 350.000kvm med helseprosjekter siden han startet i firmaet og har også vært instrumentell i en rekke konkurranser og tilbudsprosesser innen helse.

Samtlige av de assosierte partnerne har også gode internasjonale nettverk og nyter stor respekt hos sine kunder og samarbeidspartnere.

Gjennom høsten har arbeidsmengden økt etter at firmaet har vunnet viktige nye prosjekter og eksisterende prosjekter har blitt utvidet i omfang. Som et resultat av dette har Nordic ansatt 7 nye arkitekter: Kjeld van den Ende, Erik Sevestre, Susanne Flod, Yeojoon Yoon, Eivind Hajem, Per Carlsen, og Dounia Touil. I tillegg får firmaet inn to nye parktikanter: Nora Salvesen og Johan Thomassen.

«Etter den lille bremsen vi opplevde i begynnelsen av pandemien er det godt å kunne styrke teamene igjen og vi er glade for å kunne si velkommen til så mange flotte nye kollegaer,» avslutter Andersen.